ΟΛΓΑ ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗ: Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ.

Γράφει: Νάντυ Παπαμήτσου

 

Πρώτη ή δεύτερη μέρα, δεν θυμάμαι ακριβώς,  στο γραφείο μου στο Δημαρχείο Μινώα Πεδιάδας, μόλις έχω αναλάβει τα καθήκοντά μου ως Υπεύθυνη Τύπου του Αυτοτελούς Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων.

Μια γυναίκα όμορφη, γοητευτική και άκρως επικοινωνιακή, μπαίνει μέσα στο γραφείο.

«Καλημέρα σε όλους» λέει και η ματιά της πέφτει σε μένα. Λογικό, καινούργιο πρόσωπο ήμουν. Γυρίζει και μου λέει με ένα πλατύ χαμόγελο: «Καλημέρα»

Της απάντησα χαμηλόφωνα: «Επίσης»

Αυτό ήταν.

Αυτό το χαμόγελο, που όσοι με γνωρίζετε, ξέρετε πόση σημασία δίνω στη δύναμή του, με κέρδισε από τα πρώτα λεπτά. Έκτοτε, μπορώ να πω, δημιουργήθηκε μια πολύ όμορφη σχέση όχι μόνο μεταξύ δύο συνεργατών, αλλά και δύο ανθρώπων που είναι σα να γνωρίζονται χρόνια. Κοινές απόψεις και αντιλήψεις για τα κοινά, μας έδεσαν ακόμα περισσότερο ενώ διαπιστώνω μέρα με την μέρα, έναν τρυφερό, ευγενή και ευαίσθητο άνθρωπο που δεν σταματά δευτερόλεπτο να σκέφτεται τον Δήμο και τις υποχρεώσεις της, τα θέλω της, τα όνειρά της.

Στη διανομή πακέτων αγάπης των Χριστουγέννων σε ευάλωτες οικογένειες του Δήμου, την ακολούθησα στα πλαίσια των καθηκόντων μου. Στεκόμουν πιο πίσω πάντα και την παρατηρούσα. Τόσο διακριτική, τόσο ευγενική, τόσο ανθρώπινη… Είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που λείπουν από την καθημερινότητά μου (εξαιρείται η οικογένεια βέβαια...)

 Γενικώς λείπουν, σαν να χαθήκανε μέσα στον ορυμαγδό των πολύ δυσάρεστων καταστάσεων που ζούμε. Και όταν ξαφνικά τα συναντάς μπροστά σου ολοζώντανα, τα χάνεις αρχικά, αλλά μετά αφήνεσαι γοητευμένος. Έτσι έκανα και εγώ.

Ακόμα και αν ο δημοσιογραφικός δαίμονας  που δεν με εγκαταλείπει εύκολα, είναι πάντα εκεί και ζαλίζει το μυαλό μου, η Όλγα Δραμουντάνη, κατάφερε να τον δαμάσει.

Με μια από τις πιο όμορφες συνεντεύξεις που έχω κάνει, με έναν μαγικό συνδυασμό από την Όλγα ευαισθησίας και δυναμισμού, ξεκινάει ένας κύκλος συνεντεύξεων με τους «εργάτες» του Δήμου. Με τους ανθρώπους που ονειρεύονται για τον τόπο και εργάζονται με συνέπεια και συνέχεια να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα. Ο κύκλος αυτός συνεντεύξεων, δεν θα είναι πολιτικός. Προσωπικά, σε αυτή τη φάση, δεν με ενδιαφέρουν οι πολιτικές ή παραταξιακές διαφορές. Έχουμε τον χρόνο να ασχοληθούμε και με αυτά. Προς το παρόν, αυτό που με ενδιαφέρει να αναδειχθεί, είναι η ανθρώπινη πλευρά των αιρετών μας και μη, από όλο το φάσμα του δήμου. Ίσως αυτή η πλευρά να είναι τελικά και η πιο σημαντική!

 

 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΖΩΗ

1.    κ. Δραμουντάνη, που γεννηθήκατε, πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια, πότε και πως παντρευτήκατε, παιδιά, εγγόνια… την ιστορία της ζωής σας δηλαδή…

Γεννήθηκα στα Ανώγεια όπου και έμεινα μέχρι που τελείωσα το Λύκειο. Οι παιδικές μου αναμνήσεις έχουν γεύση-άρωμα-χρώμα. Δεν θα έλεγα ότι είχα εύκολα ή δύσκολα παιδικά χρόνια, αφού οι όποιες δυσκολίες βίωσα σαν παιδί, μπορώ σήμερα να πω ότι συνέβαλαν θετικά στη διαμόρφωση της ατομικής μου ταυτότητας. Η ανεμελιά, η ελευθερία του παιχνιδιού –κάτι που δυστυχώς εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να βιώσουν τα σημερινά παιδιά, σε βοηθούσαν να ωριμάσεις γρήγορα, να συμμετέχεις και να ανταποκρίνεσαι σε ρόλους πριν καν τους κατανοήσεις. Η κάθε δυσκολία ή στέρηση οδηγούσε στην έμπνευση. Εν γένει, τα έθιμα και οι συνήθειες της κοινωνίας που μεγάλωσα, είχαν σπουδαία επίδραση σε μένα. Για αυτό άλλωστε μια αναδρομή στο παρελθόν, με βοηθάει να διαχειριστώ καλύτερα τις πιέσεις του σήμερα. Παντρεύτηκα τον Γιώργο Κουτεντάκη ή Κατσοπρίνη, όπως είναι γνωστός, έναν άνθρωπο πολύ κοντά στις δικές μου καταβολές, με συναισθήματα της τότε νεανικής μου ηλικίας, ανάμειχτα με έρωτα και ενθουσιασμό. Έχω τρία υπέροχα παιδιά, τον Βασίλη, τον Νίκο και την Ειρήνη και προσφάτως σε ρόλο γιαγιάς, ένας τίτλος που μου έφερε τέτοια συναισθηματική πληρότητα την οποία δεν μπορώ ή δεν έχω λόγια να περιγράψω.

 

2.    Ποιες είναι εκείνες οι αξίες με τις οποίες σας μεγάλωσαν οι γονείς σας και αποτελούν για εσάς καθοδηγητές της πορείας σας;

Οι αξίες που κουβαλώ και εδραιώθηκαν μέσα μου, προέρχονται όχι τόσο από διδαχές με λόγια, αλλά από πράξεις του οικείου περιβάλλοντός μου σε συνδυασμό με την εφαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.  Οι αξίες που έχουν ιδιαίτερη σημασία για κάθε άτομο δεν είναι τελικά αυτές που δηλώνει αλλά εκείνες που φαίνονται μέσα από τον χαρακτήρα του και τις πράξεις του. Πολύ ψηλά στις ηθικές αξίες για μένα είναι η εντιμότητα, η αξιοπρέπεια και η αγάπη, για δε τις ψυχικές η υπομονή, όσο για τις κοινωνικές η συνεργασία, η αλληλεγγύη και η κοινωνική συνείδηση.

 

3.    Ποιες ήταν οι επιτυχίες και οι αποτυχίες που σας στιγμάτισαν και γιατί; (στην προσωπική σας και στην επαγγελματική σας πορεία);

Απαντώντας γενικά στο ερώτημα θα έλεγα, ναι, υπήρχαν αποτυχίες και επιτυχίες τις οποίες εξ ίσου έχω αποδεχτεί ως μέρος της ζωής μου και διδάσκομαι και από τις δύο πλευρές.

 

4.    Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία του χαρακτήρα σας που σας ενοχλούν και πολλές φορές μπορεί να σας δημιουργούν πρόβλημα και ποια είναι εκείνα για τα οποία είστε περήφανη;

Με ενοχλεί σε μένα ότι γίνομαι πολλές φορές ωμά ειλικρινής γιατί είμαι άμεσος άνθρωπος και το ότι είμαι πολύ ευαίσθητη. Νοιώθω περήφανη για τις αντοχές μου γιατί πολλές φορές στη ζωή μου ενώ φαινόταν ο δρόμος ότι δεν έχει συνέχεια, τα κατάφερα και πήγα παρακάτω. Περήφανη επίσης γιατί ποτέ δεν είδα τον εαυτό μου ως μονάδα αλλά ως μικρό μέρος ενός συνόλου με ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς. Περήφανη που έχω φυτέψει δέντρα και έγραψα τον «ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΜΠΟ», ένα βιβλίο που είναι η ζωή της γιαγιάς και της μάνας μου, χωρίς να διεκδικώ καμία θέση ανάμεσα στους συγγραφείς.

 

5.    Τι είναι αυτό που σας θυμώνει στην καθημερινότητά σας; Και τι είναι αυτό που απολαμβάνετε;

Το θέμα νομίζω δεν είναι τι σε θυμώνει αλλά το πώς διαχειρίζεσαι το θυμό σου. Πολλές φορές κάτι απρόοπτο, καθημερινό, με ταράζει και με θυμώνει ίσως γιατί το θεωρώ βουνό, αν όμως καταφέρω να διώξω το βλέμμα μακριά ή και τριγύρω, έχω δει να γίνεται μικρό και ασήμαντο. Απολαμβάνω ένα καφέ με καλή παρέα!

 

6.    Τι σημαίνουν για εσάς βασικές έννοιες-αξίες όπως έρωτας, αγάπη, αισθητική, οικογένεια, πατρίδα, ισότητα, προσφορά, αλληλεγγύη;

ΈΡΩΤΑΣ:  Η μοναδική πόρτα να δραπετεύσεις από το «εγώ» και η μοναδική επίσης δυνατότητα να γνωρίσεις τις λειτουργίες σου εκτός λογικής. Κρίμα για όσους δεν το έχουν νοιώσει!

ΑΓΑΠΗ: Σε όλες τις μορφές της δίνει νόημα στη ζωή μας!

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ: Όλα γύρω μας είναι θέμα αισθητικής. Καθετί που αγγίζει τις ευαισθησίες μας και μας προκαλεί είτε ενθουσιασμό είτε αποστροφή.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: Με τη στενή και την ευρύτερή της έννοια είναι ό,τι μας έχει απομείνει. Σημαντικός ο ρόλος της για το άτομο και τις κοινωνίες. Η πιο ζεστή αγκαλιά στα δύσκολα.

ΠΑΤΡΙΔΑ: Η μάνα όλων μας! Για μένα κάτι μαγικό και αξεπέραστο.

ΙΣΟΤΗΤΑ: Ως γυναίκα βλέπω το θέμα αυτό με ιδιαίτερη ευαισθησία. Όλοι οι πολίτες, άνδρες-γυναίκες, αγόρια-κορίτσια, πρέπει να έχουν ίδιες ευκαιρίες, ίδια αντιμετώπιση και οι καλύτεροι ας διακριθούν.

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Φαντάζομαι πολλές φορές έναν κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι είναι συναισθηματικά διαθέσιμοι.

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ: Για μένα σημαίνει ανθρωπιά. Γνώρισμα όλων των ψυχικώς υγιών με ελεύθερο πνεύμα.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΠΟΛΙΤΙΚΗ

1.    Πότε μπαίνει η πολιτική στη ζωή σας;

Η επαφή μου με την πολιτική αρχίσει θα έλεγα από τη βάπτισή μου (γέλια). Νονός μου ο πατέρας της Όλγας Κεφαλογιάννη, Γιάννης Κεφαλογιάννης που μου έδωσε και το όνομα της μητέρας του. Ειδικότερα πέρα από τη συμμετοχή μου στα μαθητικά συμβούλια, πολιτικοποιήσεις, συμμετοχή σε πολιτικά δρώμενα, η σχέση μου με την πολιτική στον Δήμο μας, αρχίζει με την υποψηφιότητα του συζύγου μου ως πρόεδρος της κοινότητας των Καστελλιανών και εκλεγμένος για δύο τετραετίες. Μου δόθηκε τότε η ευκαιρία με ατελείωτες συζητήσεις στα καφενεία των πέντε οικισμών της κοινότητας, να έρθω σε επαφή με ανθρώπους που δεν γνώριζα ούσα νεοφερμένη, σπουδαίους ανθρώπους, απλούς, καθημερινούς, έντιμους του μόχθου, όπως είναι και η πλειοψηφία των δημοτών μας σήμερα και μέσα από όλο αυτό, έδωσα και εισέπραξα πολύ αγάπη και σεβασμό. Αργότερα έγινε η πρώτη συνένωση των Δήμων και αποδέχτηκα την πρόταση που μου έγινε ως υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος.

 

 

 

 

2.    Μικρόβιο ή ανάγκη;

Την πολιτική στη ζωή μου δεν θα την χαρακτήριζα ως μικρόβιο. Για τα μικρόβια απαιτείται θεραπεία. Ούτε ως ανάγκη. Προέκυψε από την ανάγκη μου να είμαι χρήσιμη στους άλλους.

 

3.    Είναι η Όλγα πολιτικός, έτσι όπως ορίζεται η πολιτική στις μέρες μας;

Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις αν θέλει κάποιος να ορίσει την πολιτική του χθες ή του σήμερα. Πίσω από κάθε πολιτικό, υπάρχει ο άνθρωπος. Για μένα «άρχομαι» των πολιτών δεν σημαίνει είμαι υπεράνω των πολιτών αλλά σημαίνει «θέτω τον εαυτό μου στην υπηρεσία τους». Επιβάλλεται να έχεις ηθική και εντιμότητα. Να λες την αλήθεια. Δεν χρειάζεται να είσαι σοφός αλλά οπωσδήποτε συνετός και να έχεις άποψη του τι είναι σωστό και τι λάθος.

 

4.    Αντιδημαρχία: Με την ανάληψη των καθηκόντων του ως Δήμαρχος, ο Μανώλης Φραγκάκης σας όρισε αντιδήμαρχο και παραμένετε ως και σήμερα. Μετά τον πρόσφατο «ανασχηματισμό» σας ανατέθηκε και το ευαίσθητο κομμάτι των οικονομικών, ίσως ένα από τα πιο δύσκολα σε κάθε δήμο. Παράλληλα είστε και η μόνη γυναίκα στο σχήμα. Τι σημαίνει αυτό για εσάς προσωπικά;

Ο ορισμός μου ως αντιδημάρχου από την αρχή της θητείας ως και σήμερα, σημαίνει πρώτα απ’ όλα ευθύνη προς τον Δήμαρχο να τον δικαιώσω στην επιλογή του και μεγάλη υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία των Δημοτών μας. Οι αρμοδιότητες επιμερίζονται και όλοι μας, από τη θέση του ο καθένας, θα συμβάλλουμε τα μέγιστα για την επίτευξη των στόχων του γενικότερου σχεδιασμού.

5.    Ποια είναι τα έργα που μέχρι τώρα «τρέξατε» και φέρατε εις πέρας και για τα οποία αισθάνεστε δικαίωση;

Οι πρώτες μου μέρες ως αντιδήμαρχος ξεκίνησαν στις αίθουσες του δικαστηρίου, καθώς μεγάλο μέρος του προσωπικού των κοινωνικών δομών τελούσαν σε επίσχεση εργασίας. Οι δομές όπως ΚΔΑΠ και παιδικοί σταθμοί, έπρεπε να λειτουργήσουν άμεσα και αυτό ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς, να ομαλοποιηθεί δηλαδή η κατάσταση και να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά ένα μεγάλο οικονομικό άνοιγμα που παραλάβαμε. Δικαιωθήκαμε τελικά, αφού καταφέραμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των υπαλλήλων.

Από την πρώτη μέρα ως Δημοτική Αρχή, δώσαμε μεγάλη έμφαση στην κοινωνική πολιτική, οργανώσαμε τα ΚΑΠΗ του Δήμου, εκλέχτηκαν μεταξύ των ωφελούμενων συμβούλια, αλλά δυστυχώς ανέστειλε τους σχεδιασμούς μας η πανδημία, η οποία ήταν επίσης μεγάλη πρόκληση για εμάς. Δεν μπορείς να λες στον δημότη «μείνε σπίτι» χωρίς συγχρόνως να φροντίσεις για τις ανάγκες του. Με εντολή του Δημάρχου Μανώλη Φραγκάκη, συστάθηκε μια νέα δομή με πρόγραμμα και με τη συμμετοχή όλων των υπαλλήλων των κοινωνικών δομών, με παρουσία σε όλο το φάσμα του Δήμου. Με ανοιχτές τις γραμμές του Δημότη, ανταποκριθήκαμε σε κάθε ανάγκη και αίτημα. 

 

6.    Τι σκοπεύετε από το νέο σας πόστο να προσφέρετε από εδώ και πέρα στον δήμο;

Από τη νέα θέση θα εξακολουθώ να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου

 

 

7.    Πότε πιστεύετε ότι θα φτάσει η ώρα να πείτε «Όλγα τα κατάφερες!» ; Ή μήπως το έχετε ήδη πει;

Πάντα θα υπάρχει κάτι για το οποίο θα αξίζει να μάχεσαι.

 

8.    Έχετε αισθανθεί αμήχανα ή άβολα μπροστά σε ένα αίτημα ή σε απαίτηση δημότη; Είτε γιατί ήταν αγενής, είτε γιατί αυτό που ζητούσε δεν γινόταν να πραγματοποιηθεί, είτε γιατί αυτό που ζητούσε  δεν θα μπορούσατε εσείς να του το ικανοποιήσετε;

Ο δημότης απαιτεί και πρέπει να απαιτεί. Εμείς οφείλουμε με ευγένεια να δεχόμαστε το αίτημά του και φυσικά δεν είναι καθόλου ευχάριστο όταν δεν γίνεται να ικανοποιηθεί για διάφορους λόγους.

 

9.    Τι θέλετε να πείτε στους δημότες που σας εμπιστεύτηκαν και τι θέλετε να πείτε στους δημότες που δεν σας πίστεψαν;

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπό μου. Η αγάπη τους, η στήριξή τους, η ζεστή τους καλημέρα που ομορφαίνει τη ζωή μου δεν ανταποδίδονται με λόγια αλλά με πράξεις και πολλή δουλειά ώστε να μην τους απογοητεύσω στον ρόλο που μου έδωσαν.

Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους δεν πίστεψαν σε μένα γιατί θα είναι πάντα ο λόγος να μην πάψω ποτέ να προσπαθώ για να γίνω καλύτερη.

 

10. Μπορείτε για λίγο να ξεχάσετε ότι είστε αντιδήμαρχος; Τι θα θέλατε να πείτε στον δήμαρχό σας Μανώλη Φραγκάκη, ή να ζητήσετε ως δημότης Μινώα Πεδιάδας;

Να αφήσει την καρδιά του να χτυπά σε ρυθμούς καθημερινότητας και με την ισχυρή θέληση που τον διακρίνει, να προετοιμάσει όσο γίνεται καλύτερα το μέλλον του Δήμου μας, λόγω και του μεγάλου έργου του Αεροδρομίου Καστελλίου, δίνοντας έμφαση σε όσα σημαντικά είχαν ξεκινήσει και ξεχάστηκαν στην πορεία, καθώς επίσης και να ζωντανέψει τις ομορφιές του Δήμου μας που υπομονετικά περιμένουν να τις αναδείξουμε.

 

Κυρία Δραμουντάνη,

Όλγα, σε ευχαριστώ από καρδιάς για αυτή σου την αληθινή εξομολόγηση!

 

(Μεγάλο μέρος του φωτογραφικού υλικού προέρχεται από τους λογαριασμούς της κ. Δραμουντάνη και της κόρης της στο Facebook.)