· 

Το «γλυκό» και ταλαντούχο κορίτσι του Σκινιά.

  Η Μαρία Θεοδοσάκη εντυπωσιάζει με τις ζαχαρωτές της δημιουργίες!

                            

          Συνέντευξη στην Νάντυ Παπαμήτσου

 

 

Άρχισα να την παρακολουθώ λίγα χρόνια τώρα από το Facebook. Χωριάνη μας είναι, αλλά μένει στο Ηράκλειο, με αποτέλεσμα να μην την ξέρω καλά, αν και με τον πατέρα της έχουμε πιο πολλές σχέσεις. Και μέσα σε σχεδόν τέσσερα χρόνια η πρόοδος της είναι εντυπωσιακή. Η Μαρία Θεοδοσάκη έχει γεμίσει γλύκα τις ζωές μας (και τις σελίδες του fb) και το χόμπι αρχίζει να γίνεται επάγγελμα. Και μπορεί λόγω κορωνοϊού να έχουν «παγώσει» λίγο τα πράγματα, αλλά όταν όλα τελειώσουν με το καλό θα έχει πολλή δουλειά! Γιατί η ζωή θα συνεχιστεί και οι χαρές θα ξαναγιομίσουν σπίτια και εκκλησιές.

Ένα είναι το σίγουρο!

Η Μαρία είναι ταλαντούχα, ευφάνταστη, χρυσοχέρα και ήρθε για να μείνει!

 

 

·                     Πως ξεκίνησε η ασχολία σου με την ζαχαροπλαστική?

 

 Η πρώτη επαφή μου με την ζαχαρόπαστα ήταν τα Χριστούγεννα 2017. Ήρθε σαν παιχνίδι όταν αποφάσισα με την κόρη μου την Μελίτα να φτιάξουμε μερικά χριστουγεννιάτικα μπισκότα, όπως και κάναμε… Ήθελα να ξεφύγω από τα συνηθισμένα, αγόρασα λίγη πράσινη και λευκή ζαχαρόπαστα… Και ομολογώ πως το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλό!!!

 

·                     Πως και πότε αποφάσισες να ασχοληθείς επαγγελματικά;

 

 Στα πρώτα γενέθλια του γιου μου Μανώλη, αποφάσισα να φτιάξω ένα τραπέζι με μπισκότα , γλυκά και λιχουδιές για τα παιδάκια. Ενθουσιάστηκαν όλοι οι καλεσμένοι με το αποτέλεσμα και αρχισαν να με ενθαρρύνουν να συνεχίσω να φτιάχνω μπισκότα. Αυτό το γεγονός ήταν η αιτία και η αφορμή να ξεκινήσω να το κάνω επαγγελματικά. Στην αρχή δειλά δειλά μιας και είχα ανασφάλειες πως το αποτέλεσμα δεν θα είναι τόσο καλό. Οι δικοί μου όμως άνθρωποι πίστευαν σε μένα και συνεχώς στήριζαν και στηρίζουν τις προσπάθειες μου.

 

·                     Είσαι ικανοποιημένη με την μέχρι τώρα πορεία σου;

 

 Ναι είμαι αρκετά ικανοποιημένη. Ο κόσμος μου δείχνει εμπιστοσύνη, ενθουσιάζεται με το αποτέλεσμα τόσο στην εμφάνιση όσο και στην νοστιμιά! Φαίνεται πως οι κόποι μου έπιασαν τόπο! Και πως σίγουρα δεν χρειάζεται άγχος για να κάνεις το επόμενο βήμα, μόνο πίστη στο αποτέλεσμα!

 

·                     Είναι για σένα εκτόνωση και δημιουργία η κατασκευή γλυκισμάτων ή απλώς είναι ένα ταλέντο που το εκμεταλλεύεσαι μόνο επαγγελματικά;

 

 Είναι συνδυασμός και των δυο πιστεύω, με βοηθά πάρα πολύ να ξεφεύγω από τα προβλήματα της καθημερινότητας, βάλσαμο της ψυχής,  αλλά μου δίνει ταυτόχρονα την ικανοποίηση της μικρής  οικονομικής προσφοράς στο σπιτικό μας ! Είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να μου συμβεί στην συγκεκριμένη περίοδο της ζωής μου .

 

·                     Πώς λειτουργεί σε σένα ο ανταγωνισμός; Παρακολουθείς τι γίνεται στον χώρο σου;

 

 Ο Ανταγωνισμός όπως σε όλα τα επαγγέλματα είναι αισθητός αλλά και πρόκληση για μένα! Παρακολουθώ με μεγάλη προσοχή και όρεξη τον χώρο της ζαχαροτεχνίας ! Καθημερινά εξελίσσεται με πολύ γρήγορο ρυθμό και προσπαθώ να ακολουθώ όσο μπορώ !

 Ο ανταγωνισμός θα μπορούσα να πω με μεγάλη σιγουριά , λειτουργεί θετικά σε εμένα μιας και μου αρέσει να πρωτοτυπώ , ψάχνοντας καθημερινά νέα σχέδια μπισκότων και συνταγές.

 

 

 

• Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσης σου;

 

 Το διαδίκτυο σίγουρα είναι μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης!

Επισκέπτομαι καθημερινά σελίδες που αφορούν την τέχνη της ζαχαρόπαστας και αντλώ ιδέες ! Είμαι επίσης μέλος σε ομάδες και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , καθημερινά μιλώ και ανταλλάζω ιδέες , δίνω και παίρνω συμβουλές όσον αφορά στην ζαχαρόπαστα !

 

·                     Ποιος είναι ο αγαπημένος σου χώρος έμπνευσης; Γάμος, βάπτιση, άλλη γιορτή ή επέτειος;

 

Αγαπώ όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις που καλούμε να φέρω εις πέρας, είναι πρόκληση για μένα! Μια ιδιαίτερη αδυναμία έχω σε γιορτές και βαπτίσεις γιατί εκει υπάρχει ποικιλία θεμάτων για τον στολισμό των μπισκότων !

 

·                     Πώς φαντάζεσαι τη δουλειά σου μετά από 10 χρόνια;

 

Ελπίζω και εύχομαι να καταφέρω να ανοίξω ένα δικό μου εργαστήριο ζαχαροπλαστικής! Σκέφτομαι να πάω σε μια δημόσια σχολή να φοιτήσω στο τμήμα ζαχαροπλαστικής

Είναι ένα αρκετά πολυέξοδο επάγγελμα με πολύ ακριβές πρώτες ύλες και εργαλεία και  αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προχωρώ αργά μεν αλλά τουλάχιστον με σταθερά βήματα δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και την εμφάνιση! Αν συνεχίσω με τον ίδιο ζήλο και όρεξη και αν φυσικά με προτιμάει και ο κόσμος, πιστεύω πως θα εξελιχθώ γρήγορα. Είμαι ακόμα στην αρχή και έχω μπροστά μου πολύ δρόμο!  Αν το καλοσκεφτείς ουσιαστικά ασχολούμαι εντατικά μόνο 1,5χρονο !



Η Μαρία Θεοδοσάκη είναι αποφασισμένη να φτάσει όσο το δυνατό πιο ψηλά!

 

«Πάντα στην αρχή συναντάς αρκετά εμπόδια και δυσκολίες! Εδώ που μένω, στο Ηράκλειο, δεν γίνονται σεμινάρια ζαχαροτεχνιας όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα! Είμαι καθαρά αυτοδίδακτη  και ότι έχω κάνει μέχρι τώρα το έχω κάνει μόνη μου μετά από πολλές ώρες διαβάσματος και αναζήτησής στο διαδίκτυο ! Η επιμονή, το πείσμα και η αγάπη μου για την τέχνη της ζαχαρόπαστας είναι ο μεγαλύτερός μου σύμμαχος!»